دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
17 اسفند 1400 - 11:32

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتدار دفاعی

انقلاب اسلامی به نیرو‌های مسلح ایران عزت و کرامت داد و پس از ۲۰۰ سال تابعیت از ارتش‌های بیگانه، نیرو‌های مسلح ایران را مستقل کرد. ....
کد خبر : 11290

پایگاه رهنما:

همزمان با چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه اقتدار دفاعی دستاورد‌های بسیاری را در کشور شاهد هستیم و با توجه به اینکه تحت شدیدترین تحریم‌های بین المللی قرار داشتیم، اما موتور محرک علم و فناوری کشور از کار نیفتاده است. در خصوص دستاورد‌های حوزه اقتدار دفاعی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
انقلاب اسلامی به نیرو‌های مسلح ایران عزت و کرامت داد و پس از ۲۰۰ سال تابعیت از ارتش‌های بیگانه، نیرو‌های مسلح ایران را مستقل کرد. وابستگی نیرو‌های مسلح به اجانب در دوره پهلوی به وضعیتی بسیار شرم آور رسید و هر دو طرف قرارداد تسلیحاتی برای ایران، آمریکایی‌ها بودند. خودشان به عنوان مستشار سفارش سلاح می‌دادند و خودشان سلاح را می‌فروختند و خودشان کیفیت آن را تأیید می‌کردند.
بی‌اختیاری حکومت ایران نسبت به نیرو‌های مسلح خودش به حدی بود که محمدرضا پهلوی گاهی به مادر و همسر خودش از آمریکایی‌ها گله می‌کند که یگان‌هایی از ارتش ایران را بدون اطلاع در کشور‌های دیگر به کار گرفته‌اند. این واقعیتی است که در کتاب خاطرات شاه و خاندانش آمده است.
امروزه استقلال دفاعی ایران در دکترین، استراتژی، آموزش‌ها، ساختار‌ها و عدم وابستگی به پیمان‌های نظامی استکباری را هیچ کشوری به جز ابرقدرت‌های جهان ندارد و همه کشور‌های دیگر در کلیه این شئون یا در بخش‌هایی از آن وابسته‌اند.
مدیریت نظام‌های ظالمانه شاهنشاهی به گونه‌ای بود که در ۲۰۰ سال گذشته هر بار ایران مورد تهاجم دول بیگانه قرار گرفت، بخشی از ایران تجزیه شده و به تاراج رفت و ظرف چند قرن اخیر مساحت ایران از ۳.۷ میلیون کیلومتر مربع به ۱.۷ کاهش یافت و ایالت‌های مختلفی از ایران جدا و به کشور همسایه واگذار یا کشور مستقلی تبدیل شد. آخرین آن‌ها جدا شدن استان چهاردهم ایران و تبدیل آن به کشور بحرین در دوره‌ی محمدرضا پهلوی بود.
در زمان طاغوت نیرو‌های مسلح ایران در خدمت ارتش‌های متجاوز آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و دولت‌های مستبدی مانند اتیوپی بودند و برای سرکوب ملت‌های مظلوم و آزادیخواه مانند ویتنام، عمان، فلسطین و اتیوپی به کار گرفته می‌شدند که موجب ننگ برای ملت ایران بود، امّا امروز افتخار داریم قدرت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مظلومان و ایستادگی در برابر مستکبران به کار گرفته می‌شود که افتخار ملت ایران است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حادثه‌ای کاملاً استثنایی دشمن با حمایت همه کشور‌های سلطه‌گر جهان، به ایران حمله کرد و استکبار غرب و شرق که درگیری‌های زیادی با هم داشتند بر سر نابودی ایران از طریق تجاوز نظامی، هم قسم شدند، امّا نیرو‌های مسلح ایران در پرتو انقلاب اسلامی متصل به نیروی لایزل الهی و مستظهر به حمایت بی پایان مردمی، همه ابرقدرت‌ها را یکجا شکست دادند و حتی در مقابله با ناوگان دریایی آمریکا به بازدارندگی رسیدند.
حزب الله لبنان، نیرو‌های جهادی فلسطین، ارتش مردمی سوریه، حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن با الهام از تفکر، راهبردها، سازماندهی و تاکتیک‌های نیرو‌های مقاومت بسیج، افسانه شکست ناپذیری آمریکا و رژیم صهیونیستی را باطل کردند و بزرگترین حماسه‌های افتخارآمیز را برای کشورهایشان آفریده‌اند. مکتبی بودن و مردمی بودن نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی آن‌ها را به نیروی شکست ناپذیری تبدیل کرده است و مشارکت ایثارگرانه مردم در دفاع از جمهوری اسلامی ایران، در جهان بی نظیر است.

ارسال نظرات